Search This Blog

Monday, December 7, 2009

WANITA SOLEHAH....



"Keikhlasan Itu Umpama Seekor Semut Hitam di Atas Batu Yang Hitam di Malam Yang Amat Kelam. Ianya Wujud Tetapi Amat sukar Dilihat.
Ketahuilah Bahawa Dalam Setiap Jasad Itu Ada Seketul Daging yang Apabila ia Baik maka Baiklah Seluruh Jasad dan Apabila ia Rosak, maka Rosaklah Seluruh Jasad. Ketahuilah ia Adalah HATI "

Wanita Solehah...
Sentiasa tenang jiwanya. Lantaran itu sentiasa membesarkan Tuhan didalam solatnya dan sunnah Rasulullah menjadi jalan kehidupannya. Menjadikan akhbar dan hiburan janji-janji Allah sebagai jaminan ketenangan buatnya. Sumber jiwanya beroleh kekuatan agar sabar menentang segala musibah.
BERTEGUH MEMEGANG HUKUM HAKAM ALLAH
Inilah Wanita Solehah...
Tidak membiarkan diri menjadi busar panahan syaitan diperalatkan untuk mengumpan kaum Adam memandangnya...menyejukkan mata...
Dirinya tenteram, membiarkan hiburan..
Sekiranya ia seorang isteri, keperibadiaannya menjadi penghibur hati suaminya.
SENTIASA MENGUNTUM SENYUMAN DI HADAPAN SUAMINYA
sanggup hidup berdua mati bersama. Lantaran mengharapkan keredhaan Allah semata-mata memadai dengan apa yang ada. Tidak pernah menuntut apa yang tiada. Dirinya menjadi tulang belakang perjuangan suami sehingga suami merasa rumah itu syurga menjadi kekuatan untuk menegakkan jihadnya.
Natijahnya lahirlah jiwa sakinah bernafsukan mutmai'nah.
SEINDAH HIASAN ADALAH WANITA SOLEHAH

No comments:

Post a Comment